Дискусија: Да ли се према животињама односимо на прави начин?
Једно етичко питање је типично савремено, мада је још антички филозоф Питагора забрањивао да се у оквиру заједнице филозофа убијају животиње:
Да ли се према животињама односимо како би требало? Питање није лако јер садржи различите стране. С једне стране, наше нешто веће знање о животињама показује да су животиње веома сличне људима, да познају осећања која имамо и ми, да знају за страх, радост, приврженост, бригу итд.
Та све већа присност са животињама упућује на емпатију и идеју да је можда погрешно да животиње буду убијане у различитим контекстима. С друге стране, навика исхране животињским месом раширена је вековима И питање је да ли би потребне материје читаво, данас веома бројно, човечанство и могло да добије на другачији начин. Ипак, ту се појављује много специфичних питања:
Да ли би требало да буде дозвољено убијање угрожених врста којих је данас све мање и мање? Подаци кажу да је број животиња које живе у дивљини смањен за ¾ за последњих 50 година. Треба ли ту нешто радикално променити?
Да ли би требало дозволити гајење животиња ради крзна, односно, ради било којих других сврха осим исхране?
Да ли би друштво требало да субвенционише (омогући додатна средства за то из општих фондова) држање животиња у тзв. хуманим условима (исхрану и кретање у слободном простору)?
Да ли је држање животиња у ЗОО вртовима оправдано, односно, које животиње су за то погодне, а које не?
Kоји би поступци према животињама требало да буду апсолутно кажњиви и забрањени?
Kако би изгледао свет са промењеним односом према животињама?
Подели своја размишљања о овим питањима на доњем дискусионом форуму о нашем односу према животињама. Укључи се у дискусију са другима на начин који је у духу филозофије: без аргумената против човека, а са отвореним изношењем својих аргумената о теми.
Започни сопствену нит дискусије у вези са неким од ових питања. Као назив теме задај кључну реч своје дискусије (обрати пажњу да не поновиш већ назив који је неко пре тебе употребио).
Након што изложиш своје мишљење, прочитај објаве других ученика и укључи се у дискусију која те је на то мотивисала. Своје мишљење у дискусији аргументуј.
За успешан завршетак ове активности потребно је да започнеш сопствену нит дискусије и да се укључиш бар у две дискусије које су покренули други ученици. Овај форум се оцењује као активност на часу. Поруке без аргументације као "Слажем се" и сличне ће бити обрисане.
Покушај да својом дискусијом мотивишеш друге ученике и ученице да узму учешће.